woensdag 6 november 2013

Visualiseren

De akker is deels leeg geoogst. Keurige groeven tussen symmetrische heuveltjes doorkruisen het Hollandse polderlandschap. Verderop nadert een landbouwvoertuig het eind van een werkdag. Vanaf de dijk zie ik een afwisselend patroon van lege en donker groene vlakken. Een elektriciteitsmast lijkt als een stalen reus klaar te staan om het ernaast gelegen dorp te bestormen. De akker is bijna klaar voor de winter. In het voorjaar wordt er nieuw leven in gezaaid en begint de cyclus opnieuw. Een beetje zoals ik de komende winter mijn rondjes loop om in het voorjaar te oogsten met het voltooien van mijn eerste marathon. Ik stimuleer mijn trainingsarbeid met een visualisatie. Op 13 april stop ik een paar meter voor het finishdoek van Rotterdam 42k om er een foto te maken. Daarna de laatste passen, familie en vrienden die wachten en de kick van het voltooien voelen. En dan een biertje!

2 opmerkingen:

  1. Ah heerlijk dat visualiseren. Ik hoef mijn ogen niet eens te sluiten om het beschreven beeld op mijn netvlies te krijgen.

    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, dank je voor je reactie Jeroen. Voor beste effect is het van belang om je eigen beeld te creƫren.

      Verwijderen