zaterdag 30 november 2013

Het gaat vooruit

Yes, voor het eerst 40 kilometer in een week gelopen. Dan gaat het op 1 dag ook wel lukken toch? Een magische grens overschreden. De training van deze week komt exact overeen met de eerste week van het schema dat ik de laatste 10 weken tot de marathon van Rotterdam ga volgen. Een mijlpaal! Das kicken. In gedachten loop ik een stukje over de Coolsingel. Ik voel verandering. Geloof dat ik het kan halen. Lichamelijk verandert er ook het nodige. Krachtige benen die moeiteloos de trap nemen waar ik in januari nog op stond te hijgen. Maar ook knieën die plotseling branden terwijl ik niets bijzonders doe op dat moment. Krampende kuiten die mijn slaap verstoren. Een vreemd verlangen om te lopen. Wat is nou een uur op de weg? Doe er gerust een kwartiertje bij, ik kan het aan. Als de kaasboer die altijd vraagt of ietsje meer mag. Ja het mag, want ik ben ervan gaan genieten. De afstand bevestigt wat ik voel. Het gaat vooruit. Rotterdam komt steeds een stukje dichterbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten