zondag 25 maart 2018

Piekeren


Twee vrije dagen deze week, niet van het werk overigens want dat gaat gewoon door, nee twee dagen niet trainen. Dat voelt vreemd, want tot nu toe sloeg ik maximaal één dag over. Helemaal vrijwillig nam ik die vrije tijd overigens niet, want aanvankelijk zou ik op vrijdag tien kilometer lopen en zaterdag boksen. De nacht van donderdag op vrijdag gooide roet in het eten, ik hoestte mezelf wakker. Met het nachtwaken begon ook het piekeren, want in januari leidde het gehoest uiteindelijk tot een week griep. Ik baalde extra omdat ik, zeker na de inspanning en kou van vorig weekend, de hele week angstvallig verkouden en kuchende collega’s ontliep. Dat viel niet altijd mee, want ik werk in een kantoortuin met tientallen bureaus in een grote ruimte. Angstvallig twee blokken afstand houden ten op zichtte van een met bacillen sproeiende collega leidt tot gefronste wenkbrauwen, maar goed alles om gezond te blijven. Na twee dagen piekeren en mijn vrouw horendol maken begon het, mede dankzij de bruistabletten, alweer wat beter te gaan. Voor de zekerheid zoek ik deze zondag vlak voor vertrek voor de lange duurloop online advies. Op hardlopen.nl legt een sportarts uit dat er zonder temperatuurverhoging doorgetraind mag worden en dat het wel verstandig is om wat rustiger te doen. Na vorig weekend in Domburg valt alles daaronder, dus gewoon gestart voor de vijfentwintig kilometer met de loopgroep. Uit voorzorg heb ik drie lagen inclusief thermoshirt en halsdoek aangedaan, wat na twee kilometer al leidt tot het losgooien van zoveel mogelijk ritsen om de warmte maar te kunnen afstoten. Het ging goed, en is weer leuk. Er lopen twee maatjes mee die niet voor de marathon trainen maar wel voor het eerst een 25’er willen afleggen. En dat lukt, kicken. Thuis gekomen gedragen mijn longen zich weer rustig en pak ik de beste remedie tegen iedere vorm van gepieker. Lekker hapje eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten